zaloguj się   |    zarejestruj się   |    mapa strony   |
CMS

Sklepy internetowe

 

Sklep internetowy pozwala na sprzedaż produktów czy usług za pomocą internetu. Cały proces wyszukiwania towarów, zamawiania, potwierdzenia czy zapłaty odbywa się za pośrednictwem strony internetowej. Właściciel sklepu czy osoba przez niego upoważniona, pakują jedynie towar i wysyłają go do klienta. Sposób wysyłki wybiera klient podczas składania zamówienia.

Oprócz obsługi zamówień rola osoby prowadzącej sklep internetowy ogranicza się do aktualizowania oferty (opisy, zdjęcia) i utrzymywania kontaktów z klientami.

W oferowanym przeze mnie sklepie nie ma konieczności wnoszenia opłat za opiekę techniczną. Sklep po prostu działa, a ewentualne błędy są usuwane niezwłocznie po zgłoszeniu w ramach gwarancji.

Oferowany przeze mnie sklep internetowy jest całkowicie mojego autorstwa i nie jest jakąś przeróbką istniejącego gotowego, darmowego rozwiązania.
Grafika, wygląd i działanie sklepu są dostosowywane do potrzeb zamawiającego i specyfiki sprzedawanych towarów. Możliwe jest wykonanie specjalnych modułów na życzenie klienta lub dowolna modyfikacja już istniejących.

W ofercie wykonania sklepu zawierają się następujące składniki:

  • projekt graficzny (dostosowany do potrzeb i gustu klienta)

  • wykonanie menu, strony głównej i wszystkich podstron informacyjnych (regulamin, zwroty, kontakt, o firmie itd)

  • cały mechanizm wyświetlania produktów, grup, podgrup, wyświetlanie szczegółów, opisy, zdjęcia

  • wyszukiwarka (szukanie wg. wpisanego słowa, numeru produktu, kategorii)

  • system kupowania (koszyk), wybór sposobu płatności, dostawy, potwierdzenie zamówienia

  • automatyczne obliczanie wartości zamówienia wraz z kosztami wysyłki

  • możliwość kupowania bez zakładania konta i logowania

  • rejestracja klienta, zakładanie konta, historia zamówień klienta, zmiana danych

  • opcja przypominania hasła dla klienta

  • newsletter czyli wysyłanie informacji o nowościach i promocjach do wszystkich klientów

  • możliwość uruchomienia ankiet do głosowania

  • specjalne okna promujące produkty "polecane", "nowość", "promocja"

  • opinie klientów o produktach

  • płatności elektroniczne

  • instalacja strony na serwerze, sprawdzenie działania

  • pomoc techniczna przy uruchomieniu sklepu i obsłudze administracji

System zarządzania sklepem zawiera:

  • łatwe zarządzanie treścią na stronach informacyjnych

  • zarządzanie towarami: dodawanie towarów, automatyczne tworzenie miniatur zdjęć, edycja, usuwanie towaru, ukrywanie wybranych towarów

  • zarządzanie kategoriami i podkategoriami: dodawanie, edytowanie, usuwanie, przenoszenie produktów z kategorii do kategorii, zmiana kolejności wyświetlania, ukrywanie kategorii.

  • zarządzanie zamówieniami: podgląd szczegółów zamówienia, możliwość zmiany zamówienia, wydruk, zmiana statusu, daty wysyłki, skasowanie zamówienia

  • zarządzanie bazą klientów: wyszukiwanie, edycja danych, usuwanie, podgląd szczegółów i zamówień klienta

  • faktury: wystawianie faktur do wybranego zamówienia. Ze względu na to że zamówienie oraz dane klienta są w bazie danych sklepu, wystawienie faktury sprowadza się do kilku kliknięć.

  • tworzenie i wysyłanie korespondencji zbiorowej do klientów sklepu

  • zarządzanie dostawcami i kosztami wysyłki

  • statystyki oglądalności (globalne, tygodniowe, miesięczne, wg. krajów itd)

  • zarządzanie reklamami wyświetlanymi w sklepie

  • statystyki sprzedaży produktów (zestawienia miesięczne, wg produktów, wg. kategorii)

Pozostale informacje:

  • sklep nie ma żadnych ograniczeń co do ilości towarów czy kategorii w bazie sklepu

  • żadnych ograniczeń co do ilości zamówień czy ilości klientów w bazie

  • za pośrednictwem sklepu można prowadzić sprzedaż plików do pobrania (np pliki multimedialne, muzyka, szkolenia)

  • można uruchomić dowolne wersje językowe

Płatności w sklepie realizowane są zwykle na trzy sposoby:

  • pobranie (klient płaci doręczycielowi przy odbiorze)

  • przelew (klient dokonuje przelewu ze swojego konta)

  • płatność elektroniczna (karta płatnicza, kredytowa, przelew elektroniczny)

Płatności elektroniczne odbywają się za pośrednictwem specjalistycznego serwisu DotPay. Klient po zakończeniu zamówienia przechodzi do strony firmy dotpay gdzie dokonuje transakcji w bezpieczny sposób. Od razu otrzymuje informację czy transakcja została zrealizowana pomyślnie.
System dotpay automatycznie komunikuje się z systemem sklepu informując o pozytywnym zrealizowaniu transakcji. W bazie danych zamówień automatycznie zmienia się status zamówienia na "zapłacone" z informacją o czasie i sposobie zapłaty.

Ten rodzaj płatności jest najwygodniejszy dla obu stron. Klient dokonuje płatności szybko bez konieczności wypełniania formularzy czy udawania się do banku. Właściciel sklepu otrzymuje od razu informację odnośnie zapłaty i nie musi sprawdzać konta bankowego aby zrealizować zamówienie.
Cały ciężar zapewnienia obsługi technicznej i bezpieczeństwa spoczywa na firmie DotPay.
Jedynym minusem tego rozwiązania jest konieczność pobierania opłaty od każdej transakcji przez serwis DotPay. Opłata ta wynosi ok 3% wartości zamówienia i płaci ją sprzedający (sklep).

Oczywiście klient może dokonać przelewu ze swojego konta korzystając z bankowości elektronicznej. Wtedy sklep nie płaci żadnej prowizji. Minus tego rozwiązania jest taki, że sklep nie otrzymuje automatycznej informacji o zapłacie, a klient musi skopiować i wkleić dane do formularza przelewu.


Wersja do druku
Christmas