zaloguj się   |    zarejestruj się   |    mapa strony   |
CMS

Porady

 

PORADY DOTYCZACE SERWISOWANIA KOMPUTERA

*****

W tym dziale znajdziecie państwo , najczęstsze uszkodzenia komputerów , laptopów i urządzeń peryferyjnych , oraz porady dotyczące usuwania ich , niektóre z nich mogą wydawać się śmiesznie proste , ale rzeczy proste są genialne . Jeżeli nasze wskazówki okażą się trafne , ale nie potraficie państwo lub nie macie czasu , żeby samemu naprawiać sobie komputer proszę o kontakt , chętnie pomożemy


Dzwoniąc do serwisu lub naprawy komputerów , dobrze jest podać serwisantowi informacje na temat przybliżonego "wieku" komputera oraz jego konfiguracji sprzętowej(procesor , ram , dysk) i systemu operacyjnego. Informacje te pomogą określić przybliżony czas usunięcia usterki oraz jej koszt.

*****

1.Komputer resetuje się , lub zawiesza

Powodem może być , ogólne zanieczyszczenie układu chłodzenia , należy wyczyścić radiatory i wentylatory układu chłodzenia zwracając uwagę na to żeby nie uszkodzić "rdzenia procesora" jeżeli to nie pomoże , jest podejrzenie , że jest uszkodzony windows , lub w systemie "siedzi" jakiś wirus.

*****

2. Komputer przy uruchomieniu zawiesza się i "widzisz " niebieski ekran :

Istnieje prawdopodobieństwo uszkodzenia plików systemowych lub brak jakiegoś sterownika , należy podjąć próbę uruchomienia systemu w trybie awaryjnym i uruchomić przywracanie systemu , jeżeli to nie pomoże a w komputerze są ważne dane zalecana jest reinstalacja systemu .

*****

3. Po włączeniu komputera kompletny brak obrazu na monitorze .

Przyczyną może być uszkodzenie karty graficznej lub jej wysunięcie się ze slotu (złącza na płycie głównej). Trzecia możliwość to uszkodzenie monitora lub kabla sygnałowego łączącego komputer z monitorem.

*****

4. Brak dźwięku w komputerze .

Prawdopodobieństwo braku sterowników karty dźwiękowej lub jej uszkodzenie . Można próbować wgrać sterowniki karty dźwiękowej dostarczone przez producenta komputera , jeżeli to nie pomoże jest podejrzenie że może być uszkodzona karta dźwiękowa lub system.

Zdarza się że przyczyną jest brak włożonych kabli do gniazda karty dźwiękowej:).

*****

5. Nie działa klawiatura lub mysz .

Sprawdzić połączenie między komputerem a urządzeniem , jeżeli to nie pomoże być może sterowniki (drivers) danego urządzenie uległy uszkodzeniu lub samo urządzenie przestało działać.

*****

6. Drukarka nie drukuje .

Sprawdz połączenie między drukarką a komputerem , jeżeli jest dobre powodem uszkodzenia może być wadliwy przewód komunikacyjny , brak sterowników drukarki lub istotnych plików systemu operacyjnego. Postępowanie polega na , sprawdzeniu przewodu komunikacyjnego , wgraniu od nowa sterowników drukarki , a w ostateczności wgraniem systemu operacyjnego.

*****

7. Do komputera przedostają się wirusy i programy szkodliwe.

Powodem prawdopodobnie jest brak aktualizacji antywirusa lub jego całkowity brak. Następnym powodem może być obecność w systemie jakiegoś "trojana" (wirusa typu koń trojański) który powoduje infekowanie komputera. Postępowanie w takich przypadkach jest następujące , wgranie od nowa antywirusa jego aktualizacja , próba zeskanowania całości systemu i usunięcia wirusów , jeżeli to nie poskutkuje należy zgrać dane z komputera i zainstalować na nowo system.

*****

8. Jeżeli używasz komunikatorów typu "tlen","GG","skype" itd., staraj się nie odbierać wiadomości od kontaktów , których nie znasz , gdyż może być to powodem infekcji twojego komputera.

*****

9. Drukarka uruchamia się ale nie drukuje.

Powodem takiego stanu rzeczy jest brak tuszu lub zaschnięcie głowicy drukarki , żeby zapobiec zasychaniu głowic zalecam drukowanie raz w tygodniu jednej strony testowej z drukarki.

*****

10. Po przewiezieniu komputer nie "odpala"

Sprawdź czy włącznik na zasilaczu jest włączony , i czy w obudowie nie poluzowały się przewody.

*****

11. Ściągając pliki z internetu

zalecam skanowanie ich antywirusem , co może uchronić nas przed infekcją.

*****

12. Wszelkie dane przynoszone do komputerach na nośnikach danych

typu pamięci flash , przenośne dyski , cd-romy, dyskietki itd. należy skanować antywirusem co zapobiega infekcją

*****

13. Przy zamawianiu usługi informatycznej przez telefon:

Dopytaj o całkowity koszt naprawy usterki , bo większość cenników ma podane ceny szczątkowe które po wykonaniu usługi są sumowane i cena końcowa jest dużo większa niż Ci się wydawało

*****

14. Jeżeli sie nie znasz nie przestawiaj nic w BIOS-ie

*****

15. Jeżeli posiadasz konto w banku ,

nigdy nie podawaj numeru kart i pinów , bo żaden bank nie potrzebuje tych numerów do kontaktu z "tobą".

*****


Wersja do druku
Christmas